- Vrchlík: PN9, Porcher Sport, Francie
- Šňůry: Cousin 6,6 VHT Nylon (1,8 / 2,1 mm), Cousin Trestec, Francie
SKY DRIVE II je vyroben z extra lehké tkaniny PN9 (pouze 1,85 kg). Tento materiál je velmi odlolný a jeho porozita je 2-3x nižší než tkanina jiných srovnatelných záložních padáků. To vede k velmi vysoké stabilitě během klesání. A to vše bez kompromisů v oblasti bezpečnosti a odolnosti. Nové nylonové šňůry mají zvýšenou elasticitu, snižují náraz z vyhození záložního padáku a riziko poranění. Nylon má také mnohem vyšší bod tání než Dyneema, a tím garantuje vyšší odolnost k opotřebení.
Speciálně vyvinutý dvoufázový vnitřní kontejner zajistí, že SKY DRIVE II se otevře pouze při plném natažení šňůry, v bezpečné vzdálenosti od hlavního padáku, čímž se předchází zkroucení nebo překřížení šňůr. Přesto byste měli mít na paměti, že řiditelný záložní padák je určen pro zkušené piloty, přebalení není tak jednoduché, jako v případě kulatých vrchlíků, a aktivní pilotáž je po odhození nezbytná.
Aby SKY DRIVE II letěl, musí být vrchlík kluzáku zkolabovaný - SKY DRIVE II klesá s nízkým opadáním a má vsvoji dopřednou rychlost. Piloti, kteří si nejsou zcela jisti, že zvládnou záložní systém typu rogalo, by měli dát přednost záložnímu padáku s kulatým vrchlíkem. Systém typu rogalo není sám o sobě bezpečnější a jeho použití a účinnost v případě odhození v malé výšce nemusí být tak jednoduché jako u kulatého vrchlíku.je vyroben z extra lehké tkaniny PN9 (pouze 1,85 kg). Tento materiál je velmi odlolný a jeho porozita je 2-3x nižší než tkanina jiných srovnatelných záložních padáků. To vede k velmi vysoké stabilitě během klesání. A to vše bez kompromisů v oblasti bezpečnosti a odolnosti. Nové nylonové šňůry mají zvýšenou elasticitu, snižují náraz z vyhození záložního padáku a riziko poranění. Nylon má také mnohem vyšší bod tání než Dyneema, a tím garantuje vyšší odolnost k opotřebení.
Speciálně vyvinutý dvoufázový vnitřní kontejner zajistí, že SKY DRIVE II se otevře pouze při plném natažení šňůry, v bezpečné vzdálenosti od hlavního padáku, čímž se předchází zkroucení nebo překřížení šňůr. Přesto byste měli mít na paměti, že řiditelný záložní padák je určen pro zkušené piloty, přebalení není tak jednoduché, jako v případě kulatých vrchlíků, a aktivní pilotáž je po odhození nezbytná.
Aby SKY DRIVE II letěl, musí být vrchlík kluzáku zkolabovaný - SKY DRIVE II klesá s nízkým opadáním a má vsvoji dopřednou rychlost. Piloti, kteří si nejsou zcela jisti, že zvládnou záložní systém typu rogalo, by měli dát přednost záložnímu padáku s kulatým vrchlíkem. Systém typu rogalo není sám o sobě bezpečnější a jeho použití a účinnost v případě odhození v malé výšce nemusí být tak jednoduché jako u kulatého vrchlíku.
Plocha vrchlíku (m2) | 38 |
Hmotnost (kg) | 1,85 (včetně dvoufázového kontejneru) |
Max. letová váha (kg) | 135 |
Počet komor | 2 x 8 |
Maximální rychlost při odhození (km/h) | 115 |
Opadaní (m/s) | 4,4-5,0 |
Klouzavost | 2 |
Maximální dopředná rychlost | 2 x opadání |
Certifikace | EN 12491:2001 / LTF |