HMR 1 Hlásič mezních rychlostí
Kód: 99Související produkty
Detailní popis produktu
HMR 1 hlásič mezních rychlostí Všeobecný popis Hlásič mezních rychlostí (HMR1) je určen jako doplněk přístrojového vybavení sportovních leteckých zařízení (SLZ). Umožňuje pilotovi získat hlasovou informaci o rychlosti a době letu popřípadě i stavu napětí palubní sítě. Podle zvolené konfigurace může mít dva ovládací prvky. A. Polohový přepínač, kterým lze zvolit tři režimy a hlášení imatriku¬lace, doby letu od startu (nebo doby posledního letu) a celkově nalétaný čas. 1. Umlčení – potlačena všechna hlášení. 2. Mezní stavy – hlášení podle uživatelem nastavené konfigurace. 3. Kontinuální hlášení – průběžná informace o rychlosti případně napětí palubní sítě. 4. Imatrikulace, doby letů – přepnutí z polohy 2 do 1 na dobu kratší než 0,5 s. B. Potenciometr pro změnu hlasitosti. Tento prvek nemusí být použit. Může být funkční pouze pokud při konfiguraci zvolíte hlasitost 8. Při nepřipojení potenciometru má zařízení nastavenu největší hlasitost nebo nižší podle konfigurace. Popis činnosti Zařízení vyhodnocuje dynamický tlak měřením rozdílu celkového a static¬kého tlaku získaného z pitotstatické trubice. Zařízení je cejcho¬váno pro ekvivalentní rychlost (EAS, dále jen rychlost). Tato rychlost se rovná skutečné rychlosti, kdy letadlo letí v nulové výšce dle podmínek MSA (mezinárodní standardní atmosféra). Pro tyto podmínky platí vztah (kde q je dyna¬mický tlak). Pokud je soustava snímání celkového a statického tlaku letadla zatížena chybami (zvláště statického tlaku) lze toto zohlednit při konfiguraci zařízení přístrojovou opravou chyb měření. Čidlo tlaků je kompenzováno pro teploty pracovního prostředí v rozsahu 0–70 °C. Po přepočtu dynamického tlaku na rychlost zařízení pro nastavené hodnoty mezí generuje hlasovou informaci pro pilota. Lze využít doplňková hlášení o stavu napájecího napětí palubní sítě a doby letů. Za začátek letu je považována rychlost větší než 30 km/h v nepřeruše¬ném trvání nejméně jedné minuty. Konec letu při rychlosti nižší. Celková nalétaná doba je součet jednotlivých dob letů od posledního vynulování statistik (viz konfigurace). Po dosažení rychlosti větší než 30 km/h je teprve kontrolováno i napětí palubní sítě a tedy stav kdy musí alternátor dobíjet. Konfigurace Zařízení lze konfigurovat ve spojení s PC a s operačním systémem Windows 2000, Windows XP a vyšším. Pokud PC není připojen před instalací na internet, mohou se objevit upozornění na digitálně nepodepsané ovladače USB a COM portu. Pokračování v instalaci je nutné pro nastavení HMR1 a nezpůsobí žádné potíže operačního systému počítače. Vložte přilo¬žené CD, pozorně čtěte instalační informace a postupujte podle pokynů. Před spuštěním konfiguračního programu vyčkejte do konce instalace systémových ovladačů zařízení. Po spuštění programu a připojení HMR1 musí mít značka připojení v levém horním rohu zelenou barvu. Dále je nutné nastavit zařízení podle požadavků pilota a konkrétního letadla. Pro kontrolu nastavení je vhodné do výstupu zařízení připojit reproduktory od PC nebo sluchátka. Jednotlivé funkce a možnosti jsou patrné z přiloženého listu - Popis konfiguračního programu. Změny nastavení se přenesou do zařízení až po kliknutí na tlačítko Nastav. Doporučuje se na závěr nastavení spustit simulaci rychlosti, a tak přezkoušet funkce hlášení a předejít tak zástavbě s nechtěným nastavením. Simulované lety se projeví ve statistikách a proto doporučujeme na závěr přezkoušení je vynulovat v informacích o zařízení (políčko s otazníkem) kliknutím na políčko vlevo od OK. Zařízení může být připojeno současně k externímu zdroji i k USB rozhraní a lze tedy přezkoušet i měření palubního napětí. Pokud je HMR1 nastaveno a přezkoušeno, můžeme provést jeho zástavbu.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Rychloměry |
---|---|
Potřeby pro letadla: | Přístroje, Rychloměr |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.