Adresa prodejny, Za poštou 10, Praha 10, telefony: +420603818814, +420605214677,+420274822917

Tričko MESSERSCHMITT BF 109

Kód: 4596/XL
Neohodnoceno
590 Kč 487,60 Kč bez DPH

Zvolte variantu

Všichni letečtí odborníci shodují na tom, že Messerchmitt BF 109 patřil k vynikajícímu výtvoru leteckých inženýrů.

Detailní informace

30 let zkušeností
30 let zkušeností
98 % skladem
98 % skladem
Rychlé dodání
Rychlé dodání
Zákaznická podpora
Zákaznická podpora
Velikost: XL
Na objednávku | 4596/XL
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: XXL
Na objednávku | 4596/XXL
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: M
Na objednávku | 4596/M
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: L
Na objednávku | 4596/L
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: S
Na objednávku | 4596/S
590 Kč
487,60 Kč bez DPH

Detailní popis produktu

Messerschmitt BF109 Unisexové triko v provedení s krátkým rukávem. 100% bavlna, látka 200 g/m2, pleteno single jersey. BARVA ČERNÁ

Messerschmitt Bf 109 Jestřáb s malým doletem V průběhu druhé světové války byly proti našim letounům Spitfire a Hurrican nasazeny stíhací letouny Messerschmitt Bf 109. Byly to nepřátelské stroje, takže jsme jejich siluety na nebi nenáviděli, ale popravdě – letadlo nemůže za člověka, který sedí v jeho kabině. A proto musím spravedlivě přiznat, že Messerschmitt, i když měl své chyby, byl výborný stroj. Téměř do konce druhé světové války byl Messerschmitt páteřním stíhacím letadlem Luftwaffe. I když prošel dlouhou cestou, než získal plnou kondici. Původně se jednalo o lehkou stíhačku s motorem o výkonu 500 kW. Její rychlost nepřesáhla ani 500 kilometrů v hodině, na palubě se nacházely dva kulomety ráže 7,92 mm. Aby mohl letoun v boji konkurovat nepřátelským strojům, stala se z něj postupně stíhačka vyzbrojená kanonem ráže 30 mm, dvěma těžkými kulomety ráže 13 mm a s možností podvěsit další pár kanonů. Poháněná motorem vybaveným vstřikováním vody do válců s výkonem více než 1 300 kW dosahovala rychlosti přes 700 kilometrů za hodinu. Problémem tohoto jednomístného dolnoplošného stíhacího letounu byly dva okamžiky – vzlet a přistání. Když už se dostal do vzduchu, byl – bohužel pro letadla spojeneckých armád – výkonný a obratný. S kvalitami Messerschmittů jsme se my, Britové, seznámili poté, co Británie s Francií vyhlásily Německu válku. Bylo to 3. září 1940. Průběžně jsme pak v rámci jednotlivých útoků měřili své síly. Boj v oblacích vyvrcholil v průběhu pověstné bitvy o Británii, která se táhla několik měsíců od července 1940. Zpočátku války létaly Messerschmitty volně a nemusely – jak tomu bylo později – doprovázet bombardéry. Proti německým stíhačkám byly nejprve nasazeny naše Hurrycany. Bohužel se ukázalo, že Messerschmitty jsou mnohem rychlejší, a to jak ve stoupání, tak ve střemhlavém letu. Také střelné zbraně na jejich palubách byly výkonnější. Na druhou stranu však měly Messerschmitty malý dolet, v operačním prostoru mohly pobývat pouze deset až dvanáct minut, a také měly malé palivové nádrže. Z tohoto pohledu bylo velkou výhodou, že Británie je ostrovní země… Často stalo, že německý pilot musel nouzově přistát do vod kanálu La Manche. Než se Messerschmitty Bf 109 předvedly v bitvě o Británii, bojovaly nad Španělskem a zúčastnily se přepadení Polska. Poznala je i Afrika a východní fronta. Na tomto typu stroje také létal nejlepší stíhač všech dob Erich „Bubi“ Hartmann. Během druhé světové války sestřelil 352 letadel v průběhu 825 vzdušných soubojů. Škoda, že bojoval na špatné straně…

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole: