Adresa prodejny, Za poštou 10, Praha 10, telefony: +420603818814, +420605214677,+420274822917

Tričko ZEPPELIN

Kód: 4677/XL
Neohodnoceno
Tričko se vzducholodí ZEPPELIN
Loading...
590 Kč 487,60 Kč bez DPH

Zvolte variantu

Zeppelin je vžitý pojem pro označení vzducholodí. Létající gigant, který zastiňuje slunce.

Detailní informace

30 let zkušeností
30 let zkušeností
98 % skladem
98 % skladem
Rychlé dodání
Rychlé dodání
Zákaznická podpora
Zákaznická podpora
Velikost: XL
Na objednávku | 4677/XL
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: XXL
Na objednávku | 4677/XXL
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: M
Na objednávku | 4677/M
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: L
Na objednávku | 4677/L
590 Kč
487,60 Kč bez DPH
Velikost: S
Na objednávku | 4677/S
590 Kč
487,60 Kč bez DPH

Detailní popis produktu

Tento produkt je dárkově zabalen.

 

Specifikace:

200 g/m, 100 % bavlna, Single Jersey, silikonová úprava.

Unisexové triko se značkou Antonio v provedení s krátkým rukávem je vyrobeno z bavlněného materiálu, který odvádí pryč bezpečně pot a navíc působí stále příjemně na těle.

(Ne)bezpečné koráby oblohy

Když se v roce 1928 poprvé vznesla k nebi vzducholoď Graf Zeppelin, bylo mi jednatřicet, a to je věk, kdy mladí lidé touží poznat všechno, co je nové. Ve vzduchu jsem sice byl jako doma, ale v letadlech. Vzducholoď mě lákala kouzlem nepoznaného. Gigant, který zastiňuje slunce a majestátně pluje oblohou, pro mě představoval další sen, který jsem si chtěl splnit za každou cenu.

LZ 127 Graf Zeppelin byla nejúspěšnější vzducholodí v celé éře těchto vzdušných obrů. Jméno dostala po slavném staviteli vzducholodí, hraběti Ferdinandu von Zeppelinovi. Byla postavena v dílnách v německém Friedrichshafenu a měla pozoruhodné parametry. Impozantní byla jak délkou 236 metrů, tak objemem vodíkové náplně, který činil 85 036 m3. Vypadala jako velryba plující vpřed rychlostí 115 kilometrů za hodinu, i když dokázala vyvinout i rychlost 130 kilometrů v hodině. A stejně jako kytovci brázdí světové oceány, i Graf Zeppelin se dokázala přesunout na vzdálenost 12 000 kilometrů. K tomu jí sloužilo pět motorů Maybach VL 2, každý po 390 kW, které byly poháněny speciálně vyvinutým „modrým plynem“, tedy směsí propylenu, methanu, ethanu, ethynu, butylenu a vodíku. Vzducholoď měla duralovou tuhou kostru s centrálním kýlem, gondola pro cestující a posádku byla umístěna pod přední částí trupu. Vzducholoď vypadala tak bezpečně, téměř mateřsky se svými širokými boky…

V roce 1929 se Graf Zeppelin vydal na propagační cestu kolem světa a nesl pár šťastlivců, kteří za tento zážitek zaplatili nemalé peníze. Jak jsem jim záviděl! V roce 1931 už vzducholoď létala na pravidelné lince do Jižní Ameriky, v dalších letech pak z Německa do Brazílie. Během deseti let úspěšného provozu nalétal Graf Zeppelin 17 177 letových hodin, urazil 1 700 000 kilometrů a dopravil 34 000 cestujících a 78 tun pošty. Evropou zněl reklamní slogan In zwei tagen nach Amerika, tedy Za dva dny v Americe, a já si stále říkal – příští měsíc poletím i já… A pak, v jediném okamžiku, se představa o bezpečném korábu nebes zhroutila. Když se šestého května 1937 vzducholoď Hindenburg pokoušela přistát na letišti Lakehurst v New Jersey, vzplála. Katastrofa si vyžádala 36 životů. Zkáza vzducholodi rozmetala nejen samotný vzdušný koráb, ale i sen mnoha lidí, kteří toužili cestovat na druhý konec světa pod jeho obřím břichem.

Tragická nehoda mnou samozřejmě otřásla, ale – i když je drsné to říci – na smrt jsem si ve válečných letech musel zvyknout. A moje touha po poznání vždycky určovala můj život mnohem víc než obavy z možného konce. Stále jsem prahnul po zážitku z letu vzducholodí a nechtěl jsem se smířit s tím, že mě o něj osud připraví. Tím spíše, že světlo světa spatřila další vzducholoď – sesterská LZ 130 Graf Zeppelin II, která se poprvé zvedla k oblakům 14. září 1938. Měla stejný objem vodíkové náplně jako Hindenburg, tedy 200 000 m3, délku 245 metrů a průměr 41 metrů. Každý z jejích čtyř motorů měl výkon 890 kW. „Ano, to je moje šance,“ říkal jsem si. Leč netušil jsem, že Graf Zeppelin II je poslední vzducholoď, která byla postavena a vznesla se do vzduchu. Politická situace byla v těch časech stejně výbušná, jako vodík v obřím těle těchto strojů. Na hélium, které by jej mohlo nahradit, bylo uvaleno embargo, a vodíkem plněné vzducholodě nesměly po katastrofě Hindenburgu přepravovat cestující. A tak se stalo, že jsem si tento svůj velký sen nesplnil.

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole: